Verwijderen van een vermelding op het internet

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
gilberto
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:40

Verwijderen van een vermelding op het internet

Bericht door gilberto »

Geachte,

Graag wil ik langs deze weg de moderator van dit forum op de hoogte brengen van het volgende:

Ik heb gemerkt dat wanneer ik mijn naam intyp in Google de naam van mijn zoon verschijnt op dezelfde webpagina,waarop ook mijn website"Meisje uit het Noorden" staat vermeld.
Deze vermelding luidt als volgt: wo2forum.nl Toon onderwerp PAS OP:DOMINIC VAN RUMST!!!
Ik ben lange tijd in het ongewisse gebleven over de ware toedracht en de wijze waarop mijn zoon zijn e-mails schreef.Nadat ik de reakties van een misnoegde persoon gelezen had begreep ik beter wat er was gebeurd.
Mijn zoon is mindervalide (hij is nog steeds onder behandeling voor autisme en volgt dagtherapie))en beseft daarom niet altijd goed de juiste kontekst van de toegepaste reglementering op het forum.
Maar ik moet wel opmerken dat hij verschillende aankopen van militaire voorwerpen en andere zaken zonder problemen langs het internet heeft aangekocht.Ik denk wel dat de meeste forumbezoekers wel hebben opgemerkt dat de manier waarop mijn zoon zijn e-mails schreef niet altijd met de werkelijheid strookte.En dat ze beseften dat dit niet kwaadwillig was bedoeld.Daarom had ik graag dat de vermelding:w02forum.nl Toon onderwerp PAS OP: DOMINIC VAN RUMST!!! verwijderd zou worden indien dit mogelijk is.U gaat ermee akkoord dat u geen berichten plaatst met een kwetsende, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende inhoud.
Dit staat geschreven in de reglementering voor het registreren op dit forum.In de reakties op de e-mails van mijn zoon heb ik verschillende opmerkingen gezien die hier inbreuk op maken.

Vermits de moderator reeds aangestipt had dat mijn zoon zich niet kon verdedigen,wat dus juist is)en de discussie op slot heeft gezet,denk ik dat mijn vraag na zeven jaar verrechtvaardigd is.
Hopelijk mag ik een reaktie ontvangen op mijn vraag en dank bij voorbaat voor de gegeven aandacht.
Met beleefde groeten,
Van Rumst Gilbert
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8133
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Verwijderen van een vermelding op het internet

Bericht door Proos »

Beste Gilbert,

We hebben de achternaam geanonimiseerd, zoals te zien op http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=36&t=7000

Helaas hebben we geen invloed op het geheugen van Google en andere zoekmachines. Het kan enige tijd duren voordat ze hun zoekinformatie bijwerken.

Vriendelijke groet,
Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
one_O_five
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 jul 2011, 08:07
Locatie: Kelmis (Be)

Re: Verwijderen van een vermelding op het internet

Bericht door one_O_five »

@gilberto, alles wat in het internet door Google opgeslagen wordt blijft ook opgeslagen, ook als het uit de geheugens van de browsers verdwijnt of zo als hier uit een website word weggehaald.
Zelfs later word alles nog op een index bewaard, komt er nog bij dat in het geval Uw zoon de schrijfwijze ook nog maar ergens anders op het net heeft gebruikt Google dat ook nog telkens gaat terugvinden en indexeren, misschien is het in Uw specifiek geval beter om eens met Google zelf contact op te nemen.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8133
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Verwijderen van een vermelding op het internet

Bericht door Proos »

Google - en ook andere zoekmachines - indexeren regelmatig opnieuw, ik zie dat ook terug in het internetverkeer (enkele gigabytes per maand).

Normaliter kan het lang duren, maar ik heb in dit specifieke geval Google al verwittigd dat de link gewijzigd is. Het gaat dan sneller, maar kan nog altijd een paar weken duren. Ze hebben meer websites om te indexeren :)

Ik zou me meer zorgen maken over andere zoekmachines, zoals die van het internet archive, maar dat ligt allemaal buiten de jurisdictie van deze website.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
gilberto
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2012, 15:40

Re: Verwijderen van een vermelding op het internet

Bericht door gilberto »

Geachte,

In de eerste plaats heel vriendelijk dank voor de correcte inlichtingen ,wat betreft de vraag over het verwijderen van de internet vermelding over mijn zoon.Ik begrijp dat het wel een poos zal duren voor Google zelf ingrijpt,maar ik ben toch tevreden over de positieve medewerking die geboden wordt door de moderators van het forum.
Met beleefde groeten,
Van Rumst Gilbert
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Verwijderen van een vermelding op het internet

Bericht door Kugelblitz »

Netjes gedaan Proos! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Verwijderen van een vermelding op het internet

Bericht door rutger »

Triest om te lezen hoe sommige mensen destijds een kind van 14, zonder volledige achtergrond, compleet belachelijk maken.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Verwijderen van een vermelding op het internet

Bericht door 779 »

Iedereen weet dat een kind van 14 niet zelfstandig kan en mag bankieren. Die hebben toestemming van een ouder nodig om een bedrag over te maken. Zulke transacties gaan zelden door. Daarnaast zal die vader wss zijn zoons financien volledig beheren nu, waardoor hij alle transacties kan terugdraaien...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten