Churchill

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ah die haddik al gezien, die brug vind ik zeeer mooi om zelf gemaakt te zijn, hoe heb je dat gedaan? Ook het ontwerp is wijs, Juist de camo van de tanks vind ik wat minder
Giel
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Vorm uit peipschuim en isolatiemateriaal allerhande, besmeren met gips, motief er op tekenen, motief inkrassen.

Tja, over camouflages valt natuurlijk altijd te discussiëren, maar er moet rekening mee gehouden worden dat tijdens de slag niet altijd een airbrush voorhanden was, en vaak met de kwast of met takken geschilderd werd.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Idd you make a point
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35

Bericht door Arjen »

@ Giel en Proos:
Als jullie beiden acrylaat gebruiken probeer dan eens wat "inkt".
Ik weet de echte naam niet meer maar wat er gebeurd is dat de inkt (erg verdunde acrylverf) in de diepe geulen van het model gaat zitten. Dit geeft een heel mooi schadum effct.
De truc is dus eerst de basis kleur aan te brengen, dan goed te laten drogen en daarna de inkt (na flinke verdunning (en geloof me koop nu gewoon inkt ipv dit zelf te gaan maken)) aanbrengen.
Hierna zou je een ietwat lichtere tint kunnen nemen en je penseel afstrijken op een blaadje totdat er niets meer achterblijft.
Dan lichtjes over je miniatuur strijken op de gewenste plaatsen; je zult zien dat op de meest uitstekende van je miniatuur de lichtere tint achter blijft. Dit geeft een heel mooi "licht" effect.

Helaas heb ik geen fototoestel of scanner anders zou ik jullie het een en ander kunnen laten zien. Misschien wanneer ik terug ben uit Canada (over een maand of 3) maar ik moedig jullie beiden aan om eens in de winkel waar je je spullen haalt te vragen en anders misschien een speciaal zaak te zoeken en daar te vragen of misschien enige voorbeelden te zien.

Good luck people
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ik doe dat niet met inkt, ik doe dat met de gewone verfkes (ja die acrylverfkes) en vermen 1deel verf met 4 delen whitespirit, zo krijg je sterk verdunde verf die overal tussenkruipt
btw Ik heb al meer dan genoeg gerief om te modelbouwen hoor
Greetz Giel
siegfried
Lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 jun 2004, 19:13
Locatie: België

Bericht door siegfried »

Jeezes Giel, zo'n pracht model...en jij vroeg me om ook eens een model van mij (schaal 1/72) op het net hier te plaatsen? Wel eu...ik schaam me een beetje nu, want mijn modellen zijn alles behalve zo nauwkeurig geschilderd!!

Bovendien, ik kan ze niet plaatsen he, m'n foto's, aangezien ik geen lid ben op een of andere uploadsite...eventueel kan ik ze wel naar jou doorsturen...en dat jij ze vervolgens eens op dit forum zet...?
It's only a question.

Siegfried
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Kan je ze nog eens doorsturen naar me, ze staan bij m'n ma op de pc, en ik ben nu bij m'n pa.
Bedankt voor t'compliment
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

ik had m nog niet gezien, maar hij ziet er schitterend uit!
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Ja, je bent dan ook nog maar juist één maand lid 8) (met al dubbel zoveel post als mij :oops: )
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Giel schreef:Ja, je bent dan ook nog maar juist één maand lid 8) (met al dubbel zoveel post als mij :oops: )
tja ik wil alles weten :)

En ik heb natuurlijk ook vrij veel onzinnige posts, zoals deze. Maar dat plak ik onder 'gezellig'.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8133
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer

Bericht door Proos »

benmaf schreef:@ Giel en Proos:
Hmm, dit is mijn eerste post in dit topic :wink:
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Proos schreef:
benmaf schreef:@ Giel en Proos:
Hmm, dit is mijn eerste post in dit topic :wink:
geinig dat je juist benmaf quote :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Stelletje postwinners, als mod zo je je moeten schamen zo onnozele posts te plaatsen :P :P :P :wink:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ClaudeBot en 0 gasten